Loading…

ELEKTRYK SAMOCHODOWY

Mobilny elektryk samochodowy Warszawa - Mechanika Samochodowa, Dojazd do klienta, mechanik przyjedzie do ciebie i naprawi auto pod domem.
Kontakt

AGH – Metrologia – Ćw. 19: Lokalizacja miejsc uszkodzeń w kablach



Lokalizacja miejsc uszkodzeń w kablach. Jest to ćwiczenie 19 prowadzone w ramach przedmiotu Podstawy Metrologii na kierunku Elektrotechnika AGH w Krakowie.

Materiały do wykonania ćwiczenia znajdują się na kursie Metrologia na platformie UPEL AGH (po zarejestrowaniu) oraz na stronie www Katedry Metrologii i Elektroniki na pozycji „Ćwiczenie 19”:
http://www.kmet.agh.edu.pl/dydaktyka/materialy-dla-studentow/metrologia-ii-rok-kierunek-elektrotechnika/

Youtube Naprawa elektroniki samochodowej, naprawy komputerów, liczników, airbag, immobilizerów, korekta liczników, cb radio serwis. Naprawa elektryki samochodowej Warszawa mazowieckie, stan elektryki i elektroniki auta, nie ma co zaczynać większości napraw, nawet mechanicznych! Podłączenie i programowanie sterownika ECU, Jak diagnozować i naprawiać sprzęt elektroniczny w Samochodzie, mechanika pojazdów w Warszawie.

Naprawa i serwis elektryki samochodów osobowych i dostawczych marki Audi, Toyota, Mercedes, Kia lub Skoda

Naprawa – Magistrala CAN w samochodzie, naprawa elektryki samochodowej, naprawa elektroniki samochodowej, Elektryk samochodowy Warszawa.

Konserwacja i serwis samochodów osobowych i dostawczych marki Mercedes-Benz
AM-Serwis istnieje od około 21 lat, choć jej założyciele pracują w swoich dziedzinach od ponad 23 lat.
Super inteligentny MB

Dysponujemy jedną czterokolumnową windą, która może pomieścić pojazdy o masie do 3,5 tony i wysokości 4,3 metra na wjazd oraz pięć dwukolumnowych wind do obsługi samochodów osobowych.

Wspólnie z naszym zespołem zdobyliśmy wieloletnie doświadczenie w oficjalnej obsłudze MB i Bosch. W AM-Serwis pracuje dwunastu pracowników. Resztę zespołu tworzy zespół mechaników, elektryk specjalizujący się w elektronice samochodowej, dostawca niezbędnych podzespołów oraz kierowcy. Dzięki temu możemy szybko i skutecznie naprawić każdy powierzony nam pojazd, nawet flotowy. Stali Klienci mogą liczyć na nas w zakresie obsługi „od drzwi do drzwi”.

Mercedes Benz W201(190), W123, A-Class, B-Class, C-Class, E-Class, G-Class, M-Class, S-Class, V-Class, Sprinter, Vito naprawy elektryczne i elektroniczne są wykonane.

Serwisowane są tu zarówno pojazdy napędzane benzyną, jak i olejem napędowym.

Aby diagnozować i naprawiać pojazdy marki Mercedes zgodnie ze specyfikacją fabryczną, dużo zainwestowaliśmy w wyposażenie techniczne.

Elektryk Samochodowy z Dojazdem

Możemy dostarczyć oryginalny artykuł lub tańszą alternatywę wykonaną przez godnego zaufania producenta.

Wszystkie dostarczane przez nas nowe komponenty i usługi są objęte 12-miesięczną gwarancją bez dodatkowych kosztów.

Testowanie elektroniki za pomocą diagnoskopu dedykowanego do mercedesa

Nasza organizacja wykorzystuje tylko najnowocześniejszy sprzęt diagnostyczny do przeprowadzania testów diagnostycznych podzespołów elektronicznych pojazdów marki Mercedes zobacz artykuł >. Nasze narzędzia pozwalają nam na naprawę pojazdów nawet z 2018 roku, jak i tych z lat 80-tych, w tym zarówno nowych Mercedesów, jak i klasyków.

Oddając swojego Mercedesa na serwis elektryczny i elektroniczny możesz liczyć na kompleksową analizę komputerową elektroniki Twojego pojazdu, a także na jej wymianę lub naprawę.
Silniki: benzyna i olej napędowy
automatyczne skrzynie biegów, w tym stosowane w modelach 140, 202, 203, 210, 211 i 220
– Systemy zapobiegające blokowaniu się kół podczas hamowania i kontroli stabilności
Przełączniki dźwigniowe do takich rzeczy, jak poduszki powietrzne, centralny zamek, immobilizery i inne (komputery)
Mercedes S211 i W211 SBC Programowanie pompy hamulcowej więcej informacji >
garaże parkingowe stabilizacja wysokości pojazdu
Obsługa sterownika Mercedes W169 i W245 EGS 722.8 dodatkowe szczegóły >
Elektryka w samochodach, sprawdzanie sond lambda i ich wymiana w razie potrzeby, abyśmy mogli sprawdzić, czy nasze samochody z rocznika 1998 i późniejsze podają prawdziwy przebieg Bez zdejmowania głowicy silnika można odkręcić uszkodzone świece żarowe.

Filtry DPF są przez nas czyszczone. Filtr cząstek stałych, znany również jako filtr DPF (skrót od Diesel Particulate Filter), to filtr służący do usuwania cząstek sadzy ze spalin w silnikach Diesla. Od 1996 roku są standardem w elektrowniach samochodowych. Czarny dym nie był już produkowany po ich wdrożeniu.

21 thoughts on “AGH – Metrologia – Ćw. 19: Lokalizacja miejsc uszkodzeń w kablach

  1. Witam . Proszę mi powiedzieć czym szukać- jakie przyrządy użyć warsztatowe do lokalizacji przerwy w kablach lub stwierdzić który kabel ma przerwe w instalacji elektrycznej pojazdu. Przewody cienkie i długie

  2. Dzien dobry. na początku chciałbym podziękować za ciekawie i merytorycznie przedstawione problemy jest to wielkie uzupełnienie a nawet więcej niż uzupełnienie materiały przedstawianego w szkole gratuluję zaangażowania. Ale mam też pytanie czy jest możliwość aby udostępnił mi Pan schemat wg. którego będę mógł wykonać taki generator? w pracy mam czasami praktykantów dla których było by to ciekawe zagadnienie do zapoznania się i zgłębienia. Podrawiam

  3. Lubie oglądać Pana materiały. To taka nostalgia do czasów studenckich i przypomnienie wiedzy zapomnianej lub mało używanej. Mam jednak parę uwag.
    1. Jeśli studenci robią tak samo pomiary jak Pan na filmie ile razy zostali porażeni napięciem z miernika izolacji? Nie należy przy zablokowanej funkcji pomiarowej w miernikach izolacji dokonywać zmian w obwodzie badanym. Uczcie proszę studentów dobrych nawyków związanych z BHP. Rozpinanie obwodu pomiarowego może mieć przykre konsekwencję zwłaszcza jeśli obiekt badany ma dużą indukcyjność lub dużą pojemność.
    2. Przy pomiarach kabli komputerowych należy je traktować jako część obwodów SELV lub PELV. Zgodnie z normami izolację takich obwodów mierzy się napięciem 250V a nie 1000V jak na filmie. Napięcie 1000V DC (lub 700V AC) to napięcie próby napięciowej izolacji kabli UTP/FTP. Od takich informacji powinno zostać rozpoczęte ćwiczenie łącznie z pokazaniem kart katalogowych dla badanych kabli (nawet podobnych) by uzmysłowić czego i jakich wyników można sie spodziewać. Czy w tym przypadku coś to zmieni – NIE. To jest laboratorium. Jednak uczcie dobrych praktyk i poprawności inżynierskiej. Pomiary w pierwszej części filmu mogły by być wykonane zwykłym omomierzem a nie miernikiem izolacji i nic by nie zmieniło. Nawet jak by kabel miał kilka kilometrów gdyż rezystancja pętli żył to średnio około 200 om/km a izolacji to średnio 500Mom/km
    3. W drugiej części filmu o pomiarach reflektometycznych aż brakuje pokazania przykładu pomiaru wystąpienia zwarcia i przerwy dla kabla badanego. Tu można pomęczyć trochę studentów bo przy okazji będą wyznaczać całkowita długość kabla. W zastosowanym modelu kabla można symulować zwarcie i przerwę. Po diagnozie rodzaju uszkodzenia można wyznaczyć odległość defektu od każdego z końców na sam koniec usunąć defekt i sprawdzić, czy wyznaczona długość po naprawie zgadza się z pomiarami z obu końców.
    Wiem, ze temat lokalizacji uszkodzeń to osoby dział ale można tu pokazać dużo przykładów. Między innymi jak identyfikować miejsce napraw kabla; ile ich było czy inne możliwe anomalie.
    Oczywiście najciekawsze są badania kabli energetycznych 15kV; tutaj mamy paszporty linii z trasą kabla; danymi wyjściowymi po ułożeniu i wszelkie parametry ale na prostym modelu także można wiele pokazać. Sama aparatura to taki trochę bardziej wyspecjalizowany zestaw jak u Pana na biurku. Chodzi mi o zasadę działania oczywiście.
    Na marginesie wiele lat temu; jak za studenta byłem na praktyce jeszcze w Zakładach Energetycznych kiedy to właśnie zajmowałem się między innymi lokalizacją uszkodzeń kabli po trzecim błędnym zlokalizowaniu usterki; kiedy cała brygada patrzyła jak student dołek kopie ku ich wielkiej uciesze po błędnej lokalizacji nauczyłem się poprawnie korzystać z aparatury i dokładnie lokalizować miejsca uszkodzeń.
    Powodzenia w dalszych realizacjach. Ciekawe materiały.

  4. Drobna uwaga…nano to przedrostek n a to u Pana to raczej bliżej mikro( u- greckie małe mi). Ogólnie fajne laborki. Pamiętam jak mnie niegdyś z linii długiej na pierwszym roku pstro ćwiczono. Pozdrawiam!

  5. Myślę, że ciekawym byłoby, gdyby Pan przedstawił temat dot.
    pomiarów oscyloskopowych w dziedzinie dużych częstotliwości, małych sygnałów
    oraz technice impulsowej. Coraz powszechniej wykonywanych w przemyśle elektronicznym,
    komputerowym, telekomunikacji, a nawet audio (szybko narastające przebiegi w torze fonii, a wierność odtwarzania sygnału) takie
    pomiary mają znaczenie.

    Poniżej tylko poddam niektóre pomysły, hasła – na wg mnie mało znane aspekty metrologii, trudne i zarazem ciekawe;

    1. Separacja od składowej stałej, dobór sond; sonda
    RC, sonda prądowa.

    2. Wpływ niedopasowania sond pomiarowych na układ mierzony i wynik pomiaru.
    3. Wpływ obciążenia układu mierzonego układem pomiarowym –tutaj –  impedancją oscyloskopu oraz linii przesyłowej.
    4. Linia długa, odbicia sygnału mierzonego w torze przesyłowym – odbicia, oscylacje obwodu L,C układu linii przesyłowej, sondy,
    wejścia oscyloskopu.

    5. Wpływ zmian reaktancji sondy (w zależności od częstotliwości badanego sygnału/ szybkości jego zmian) na wynik pomiaru –
    przesun. fazowe, zmniejszenie amplitudy, zmiana kształtu, zmiana czasu narastania, ostatecznie degradacja pracy / zanik oscylacji układu mierzonego (w tym wypadku oscylatora).
    6.Zakłócenia pomiaru na skutek nieprawidłowego uziemiania zadajników sygnału referencyjnego, urządzeń pomiarowych i układów mierzonych. Spadki napięć na wspólnych przewodach masy, zakłócenia zewnętrzne indukowane lub pochodzące z układu pomiarowego źle połączonego z oscyloskopem.
    7. Interpretacja pomiarów sygnałów impulsowych / szybkozmiennych.

  6. Bardzo dobry kanał informacyjny!! Gratuluję pomysłu!!
    Niewiele jest tego typu realizacji na YT wykonanych dobrze technicznie i popartych konkretną wiedzą autora. Zazwyczaj ludzie dużo mówią na tematy, których nie rozumieją.
    Pośród tych dobrych kanałów wymieniłbym m.in. RS i RS elektronika. Życzę cierpliwości, bo taka twórczość nie jest łatwa. Nota bene impulsowa lokalizacja uszkodzeń kabli nie jest mi obca, mój ojciec był prekursorem tej dziedziny w Polsce, stąd miło było sobie przypomnieć co nieco…

  7. Szkoda tylko że nie została przedstawiona metoda 4, tj Wyznaczenie miejsca przerwy przy użyciu półautomatycznego mostka serwisowego
    RLC (typ E-314), metoda ta wydaje się najłatwiejsza do praktycznego zastosowania. Do tej metody wystarczy tylko miernik pojemności, który można zakupić w rozsądnych kwotach.

  8. Zastanawia mnie jedna kwestia, czy posługiwanie się megaomomierzem w taki sposób jest bezpieczne. Na przewodach generowane jest napiecie 1000V a złacza bananowe nie zabezpieczają przed dotknięciem, to może skutkowac porażeniem. Choć domyślam się zagrożenie jest zminimalizowane niską wydajnością prądową miernika i aby doszło do porażenia należy dotknąć obu przewodów, ale nie wiem czy to do końca bezpieczne.

  9. Jak zwykle świetnie poprowadzone zajęcia.
    Dla studentów, którzy zaliczyli mam smutną wiadomość, że z mojej wieloletniej praktyki z systemami niskoprądowymi wynika, że najgorsze są doziemienia. Zwarcia czy przerwy to nie jest wyzwanie.

  10. Zazdroszczę takiego wykładowcy i możliwości szkolenia się na takim sprzęcie na studiach. Ja niestety studiuje na zaocznych specjalizacja- mechatronika 6 semestr. A nie mieliśmy żadnych laborkow ani ćwiczeń. Zero. Na wykładach też jest masakra. Zostały dwa semestry. A my zaczynamy przedmioty związane z kierunkiem studiów. Człowiek nawet nie wie o czym ma pracę pisać, bo nie ma żadnej praktyki, umiejętności które mógłby mi w tym pomóc.

Dodaj komentarz