Pod PRĄD. Elektrycznym autem przez Afrykę | Odc. 5 | Kontrola drogowa | Gabon, Kamerun, Nigeria
Pod Prąd. Elektrycznym autem przez Afrykę. Odcinek 5 – Kontrola drogowa.
Książka: http://shop.fiedlertravel.com/Elektrycznym-autem-przez-Afryke
Film ten jest zapisem wyprawy Electric Explorer African Challenge 2018 i pierwszej w historii próby przejechania wzdłuż kontynentu afrykańskiego samochodem w 100% elektrycznym. W podróży towarzyszył mi klasyczny nissan Leaf pierwszej generacji z baterią o pojemności 30 kWh. Dzisiaj podobna wyprawa, przy użyciu współczesnego auta elektrycznego miałaby zupełnie inny charakter i przebieg.
SUBSKRYBUJ – http://bit.ly/SUBSKRY8UJ
Wesprzyj tworzenie kolejnych filmów na PATRONITE – https://patronite.pl/ArkadyFiedler
Zapraszam do odwiedzenia moich stron:
Facebook: https://www.facebook.com/ArkadyFiedler/
Instagram: https://www.instagram.com/arkady_fiedler/
Twitter: https://twitter.com/ArkadyFiedler3
Strona internetowa: http://arkadyfiedler.com
Książka: http://shop.fiedlertravel.com/Elektrycznym-autem-przez-Afryke
Jadą ze mną:
NISSAN
C.HARTWIG
CEWE
CODZIENNY POZNAŃ
ECO CARS
ECO DLA FIRM
FOTOJOKER
GAB.B Togi dla Prawników
GEMBIRD
GREENWAY
JAPAN MOTORS
KONTYNENTY
KREISEL
MENTZ ELECTRIC
NOGEN
OPONEO
POZNAŃ ŁAWICA
Przy produkcji serii używaliśmy:
Lumix GH5
Lumix GH3
GoPro Hero 5 Black
GoPro Hero 4 Silver
DJI Pantom 3 Advance
Kilka słów o mnie:
Jestem podróżnikiem i pasjonatem dalekich wypraw samochodowych, producentem filmów podróżniczych oraz autorem dwóch książek – „Maluchem przez Afrykę” i „Pod prąd. Elektrycznym autem przez Afrykę”. Od wielu lat oddaję się pasji odkrywania świata i kultywowania tradycji podróżniczych Fiedlerów. Jestem między innymi pomysłodawcą i organizatorem wypraw samochodowych oraz projektu filmowo-podróżniczego PoDrodze, w 2009 r. – PoDrodze – Maluchem wzdłuż granic Polski, w 2014 r. – Maluchem przez Afrykę (projekt nominowany do nagrody TRAVELERY National Geographic), w 2016 r. – Maluchem przez Azję. Zrealizowałem też projekt Electric Explorer African Challenge 2018 – pierwszą w historii podróży samochodem elektrycznym wzdłuż kontynentu afrykańskiego (projekt nominowany do nagrody TRAVELERY National Geographic).
Youtube Naprawa elektroniki samochodowej, naprawy komputerów, liczników, airbag, immobilizerów, korekta liczników, cb radio serwis. Naprawa elektryki samochodowej Warszawa mazowieckie, stan elektryki i elektroniki auta, nie ma co zaczynać większości napraw, nawet mechanicznych! Podłączenie i programowanie sterownika ECU, Jak diagnozować i naprawiać sprzęt elektroniczny w Samochodzie, mechanika pojazdów w Warszawie.
Naprawa i serwis elektryki samochodów osobowych i dostawczych marki Audi, Toyota, Mercedes, Kia lub Skoda
Naprawa – Magistrala CAN w samochodzie, naprawa elektryki samochodowej, naprawa elektroniki samochodowej, Elektryk samochodowy Warszawa.
Konserwacja i serwis samochodów osobowych i dostawczych marki Mercedes-Benz
AM-Serwis istnieje od około 21 lat, choć jej założyciele pracują w swoich dziedzinach od ponad 23 lat.
Super inteligentny MB
Dysponujemy jedną czterokolumnową windą, która może pomieścić pojazdy o masie do 3,5 tony i wysokości 4,3 metra na wjazd oraz pięć dwukolumnowych wind do obsługi samochodów osobowych.
Wspólnie z naszym zespołem zdobyliśmy wieloletnie doświadczenie w oficjalnej obsłudze MB i Bosch. W AM-Serwis pracuje dwunastu pracowników. Resztę zespołu tworzy zespół mechaników, elektryk specjalizujący się w elektronice samochodowej, dostawca niezbędnych podzespołów oraz kierowcy. Dzięki temu możemy szybko i skutecznie naprawić każdy powierzony nam pojazd, nawet flotowy. Stali Klienci mogą liczyć na nas w zakresie obsługi „od drzwi do drzwi”.
Mercedes Benz W201(190), W123, A-Class, B-Class, C-Class, E-Class, G-Class, M-Class, S-Class, V-Class, Sprinter, Vito naprawy elektryczne i elektroniczne są wykonane.
Serwisowane są tu zarówno pojazdy napędzane benzyną, jak i olejem napędowym.
Aby diagnozować i naprawiać pojazdy marki Mercedes zgodnie ze specyfikacją fabryczną, dużo zainwestowaliśmy w wyposażenie techniczne.
Elektryk Samochodowy z Dojazdem
Możemy dostarczyć oryginalny artykuł lub tańszą alternatywę wykonaną przez godnego zaufania producenta.
Wszystkie dostarczane przez nas nowe komponenty i usługi są objęte 12-miesięczną gwarancją bez dodatkowych kosztów.
Testowanie elektroniki za pomocą diagnoskopu dedykowanego do mercedesa
Nasza organizacja wykorzystuje tylko najnowocześniejszy sprzęt diagnostyczny do przeprowadzania testów diagnostycznych podzespołów elektronicznych pojazdów marki Mercedes zobacz artykuł >. Nasze narzędzia pozwalają nam na naprawę pojazdów nawet z 2018 roku, jak i tych z lat 80-tych, w tym zarówno nowych Mercedesów, jak i klasyków.
Oddając swojego Mercedesa na serwis elektryczny i elektroniczny możesz liczyć na kompleksową analizę komputerową elektroniki Twojego pojazdu, a także na jej wymianę lub naprawę.
Silniki: benzyna i olej napędowy
automatyczne skrzynie biegów, w tym stosowane w modelach 140, 202, 203, 210, 211 i 220
– Systemy zapobiegające blokowaniu się kół podczas hamowania i kontroli stabilności
Przełączniki dźwigniowe do takich rzeczy, jak poduszki powietrzne, centralny zamek, immobilizery i inne (komputery)
Mercedes S211 i W211 SBC Programowanie pompy hamulcowej więcej informacji >
garaże parkingowe stabilizacja wysokości pojazdu
Obsługa sterownika Mercedes W169 i W245 EGS 722.8 dodatkowe szczegóły >
Elektryka w samochodach, sprawdzanie sond lambda i ich wymiana w razie potrzeby, abyśmy mogli sprawdzić, czy nasze samochody z rocznika 1998 i późniejsze podają prawdziwy przebieg Bez zdejmowania głowicy silnika można odkręcić uszkodzone świece żarowe.
Filtry DPF są przez nas czyszczone. Filtr cząstek stałych, znany również jako filtr DPF (skrót od Diesel Particulate Filter), to filtr służący do usuwania cząstek sadzy ze spalin w silnikach Diesla. Od 1996 roku są standardem w elektrowniach samochodowych. Czarny dym nie był już produkowany po ich wdrożeniu.
Drodzy Widzowie, w filmie występują sporadyczne problemy z dźwiękiem. Zachęcam do włączenia napisów.
Namawiam też do zadawania pytań dotyczących filmu i podróży w odpowiedzi na ten komentarz. Na pytania postaram się odpowiedzieć po premierze ostatniego odcinka w planowanym Q&A. Pozdrawiam serdecznie APF
Ogromny potencjal w takiej wyprawie ale niestety nie da sie tego ogladac. Czy naprawde chodzi tylko o pokazywanie samochodu?
A wystarczyło zabrać generator.
Nie miałbyś bólu d. że wyprzedzają cię półwieczne ciężarówki.
Nissan Leaf nie ma problemu z ładowaniem z gniazdka bez uziemienia?
Q&A Ciekawi mnie ile wynosi średnia cena za "wodę" na punktach kontrolnych?
Q&A P. Arkady ile materiału zostało nieopublikowane na drodze montażu… mam na myśli materiał którego nie można pokazać np.. wręczane łapówki itp
Q&A Czy z nie opublikowanego materiału powstanie osobny materiał filmowy
odcinek fajny ale trochę słaby dźwięk z tego go pro …
To tak nie do konca elektryczny odcinek skoro prawie za kazdym razem ladowales auto z agregatu, to troche tak jak bys jechal autem z silnikiem spalinowym 🙂 pozdrawiam
22:10 Arkady z żółwikiem, a pan policjant myślał, że łapòweczka 🙂
Szokuje niski poziom rozwoju. Wygląda jakby czas się tam zatrzymał 100 lat temu. Zamiast wydawać grube miliardy na zasiłki imigrantow w Europie Zachód powinien pomóc im na miejscu we własnych krajach.
😀👍
Brakuje w tych filmach normalnego spędzania czasu wolnego, jak się ładuje ten Leaf. Jedliście coś w ogóle? Z kimś piliście coś ? Jedziecie przez zajebiste miejsca a tak to wszystko beznamiętne jakbyście po Mazowszu zasuwali. Oglądam, ale nie jest wykorzystane nawet 20 % potencjału z tej trasy.
Interesting adventure 🙂
Podróż z jeżdżeniem od gniazdka do gniazdka, z kalkulatorem we łbie na ile jeszcze starczy prądu z proszeniem Boga aby w miejscu docelowym było gniazdko i aby ktoś pozwolił z niego skorzystać. Wychodzi na to że cały świat schodzi z drzewa, a Europa się na to drzewo wdrapuje. Właśnie czytam że Szwajcaria chce zakazać ładowania aut elektrycznych bo boją się blackoutu. To gdzie my właściwie zmierzamy? Nie kwestionuję że da się przejechać Afrykę elektrykiem tylko przejechać cały czas myśląc o czynnym gniazdku w miejscu docelowym to jest jak jakiś koszmar. Nie kwestionuję także wozideł elektrycznych ale na Boga nie w takiej podróży, elektrykiem to można sobie jeździć na zakupy i być w miarę spokojnym że nie zabraknie energii.
Czy podroze beda tylko autem ? czy moze kiedys skoczysz na motor ? pozdrawiam
A ja mam pytanie, czy w trakcie tego pobytu w Nissanie w Lagos, samochód został przez nich w jakiś sposób „podreperowany”? Chodzi mi głównie o osłonę pod samochodem, która mocno oberwała wcześniej.
Szok. Gratuluje odwagi. A ja się zastanawiam czy jechać leafem w Polskę😀
To było w 2018 roku kręcone ???
Ciekawa wyprawa
Oglądnąłem kolejny Twój super odcinek, który jest na wielką👍 . Nasuwają mi się pewne wnioski że na tym kontynencie są ogromne różnice społeczne, choć by w stanie dróg, sieci elektrycznej itp., ale jedno jest stałe że w czasie kontroli tradycja (na wodę) ma się dobrze. Te miejsca co stoją duże ilości ciężarówek to takie truck stopy po Afrykańsku. Pozdrawiam i czekam na kolejny odcinek 😎.
Z uwagą oglądam wszystkie odcinki. Przygody i widoki niezwykle interesujące, ale w tej części w największym stopniu podziwiam (przepraszam za wyrażenie, ale tylko ono jest adekwatne do sytuacji) WIELKIE JAJA i swobodne, uśmiechnięte rozmowy całej ekipy podróżniczej na wojskowych checkpointach z panami z karabinami za pasem…
Czekamy na nową serię : Kosiarką przez Afrykę.
Very interesting episode. Loved it!
Masz stalowe jaja na tych checkpointach 😃Mnie chyba zżarłyby nerwy na te prośby o wodę 🙃Bardzo fajne reportaże, marzy mi się coś podobnego, droga i przygoda! Dzięki za dawkę inspiracji😊
Takie mercedesy jeżdżą w Paragwaju i świetnie się mają🤣.
Oglądam, oglądam i nie mogę się oprzeć wrażeniu że masz podobne problemy z ładowaniem w Afryce jak my kilka dni temu z tankowaniem we Francji. Trafiło się nam pojechać na pogranicze francusko- luksembursko- niemieckie. We Francji tuż pod Luksemburgiem (jakieś 60 km do Luksemburga) zostało nam paliwa na 20 km więc zjeżdżamy na stację Paliwową i niespodzianka – brak jakiegokolwiek paliwa. Następna stacja też nic, więc zjeżdżamy do najbliższego miasteczka i paliwa też brak- tragedia. Zapytani ludzie na ulicy głośno myślą i co im przyjdzie do głowy to się reflektują że tam wczoraj nie było paliwa:( Dopiero ktoś nam doradził by jechać do Intermarche w budowie i tam może będzie bo stacja otwarta ale ludzie o tym nie wiedzą , każdy myśli że skoro w budowie to dystrybutor nie działał. Działał i miał paliwo!!!!I tak się zastanawiam czy to Francja tak podupadła czy Afryka się tak rozwinęła? PS. Zaraz za granicą Luksemburga był sznur stacji paliw, paliwo było i nawet tańsze:)
Świetny film nie mogę się doczekać następnego odcinka.
Kurczę, jak widzę te wszystkie załadowane pod niebiosa ledwo co jadące ciężarówki to sobie myślę, że jakby nasze polskie ITD to zobaczyło to otworzyłoby ogień maszynowy przed zadawaniem jakichkolwiek pytań xD. Świetna seria tak wgl, ta z kaszlakiem też była w pytę 👍
Jak do tej pory najciekawszy odcinek z tej serii
Mam bardzo ciekawe pytanie. Jak oceniasz stan powietrza w Afryce, wydaje się że brak przemysłu, zimy, ect. wpłynie na czystość powietrza a jak jest naprawdę?
Mitsi jak partnerka Jana "Kani" Kaniowskiego 😊
😁👍
Ten 50 letni mercedes będzie jeździł jeszcze długo po tym jak leaf zostanie zezłomowany 🙂 taka to ekologia