Loading…

ELEKTRYK SAMOCHODOWY

Mobilny elektryk samochodowy Warszawa - Mechanika Samochodowa, Dojazd do klienta, mechanik przyjedzie do ciebie i naprawi auto pod domem.
Kontakt

Jak lutować? lutowanie od podstaw – kurs poradnik podstawy nauka lutowania pierwsze lutowanie co to



Ostatnio kolega informatyk kupił sobie lutownicę TS100/TS80/TS80P i pytał mnie o rady odnośnie pierwszych kroków w kierunku lutowania, wpisywał w Google różne hasła jak np.:
Jak lutować przewody, poradnik lutowania, lutowanie od podstaw, kurs lutowania, jak używać lutownicy, jak obsługiwać lutownicę, jak ogarnąć lutownicę transformatorową, podstawy lutowania, lutownica transformatorowa, jak prawidłowo lutować, jak dobrze/poprawnie lutować, lutowanie elektroniki, lutowanie płyt głównych, SMD, THT, PCB.

Mimo obejrzenia wielu materiałów miał jeszcze pytania o techniki/technikę poprawnego lutowania, po konsultacji ze mną poradził sobie elegancko – a ja uznałem że nagram film by było również dla innych i pokryłem wiele tematów o które pytał 🙂

Mam nadzieję że film okaże się pomocny dla początkujących a i dla wyjadaczy, którzy może coś z niego chwycą też dla siebie!

Napisz komentarz jeśli przeczytałeś opis napisz w komentarzu „pomidor”, podziel się swoimi wrażeniami z filmu i daj lajka i subskrypcję jeśli jeszcze tego nie robisz 😉

Lutownica w filmie to Weller PU81, rączka LR-21 z grotem nożowym ET-KN (ETKN).
Spoiwa lutownicze (cyna) Cynel ołowiowa i bezołowiowa.
Topniki AG Termopasty, zwykła kalafonia, Mechanic Flux RMA

P.S. Dziś mam urodziny 😉 29.01

e-mail: rzezbiarz.tytus@gmail.com
Instagram: www.instagram.com/rzezbiarz.tytus

#mrAkumulator #Tytus #Rzeźbiarz

Youtube Naprawa elektroniki samochodowej, naprawy komputerów, liczników, airbag, immobilizerów, korekta liczników, cb radio serwis. Naprawa elektryki samochodowej Warszawa mazowieckie, stan elektryki i elektroniki auta, nie ma co zaczynać większości napraw, nawet mechanicznych! Podłączenie i programowanie sterownika ECU, Jak diagnozować i naprawiać sprzęt elektroniczny w Samochodzie, mechanika pojazdów w Warszawie.

Naprawa i serwis elektryki samochodów osobowych i dostawczych marki Audi, Toyota, Mercedes, Kia lub Skoda

Naprawa – Magistrala CAN w samochodzie, naprawa elektryki samochodowej, naprawa elektroniki samochodowej, Elektryk samochodowy Warszawa.

Konserwacja i serwis samochodów osobowych i dostawczych marki Mercedes-Benz
AM-Serwis istnieje od około 21 lat, choć jej założyciele pracują w swoich dziedzinach od ponad 23 lat.
Super inteligentny MB

Dysponujemy jedną czterokolumnową windą, która może pomieścić pojazdy o masie do 3,5 tony i wysokości 4,3 metra na wjazd oraz pięć dwukolumnowych wind do obsługi samochodów osobowych.

Wspólnie z naszym zespołem zdobyliśmy wieloletnie doświadczenie w oficjalnej obsłudze MB i Bosch. W AM-Serwis pracuje dwunastu pracowników. Resztę zespołu tworzy zespół mechaników, elektryk specjalizujący się w elektronice samochodowej, dostawca niezbędnych podzespołów oraz kierowcy. Dzięki temu możemy szybko i skutecznie naprawić każdy powierzony nam pojazd, nawet flotowy. Stali Klienci mogą liczyć na nas w zakresie obsługi „od drzwi do drzwi”.

Mercedes Benz W201(190), W123, A-Class, B-Class, C-Class, E-Class, G-Class, M-Class, S-Class, V-Class, Sprinter, Vito naprawy elektryczne i elektroniczne są wykonane.

Serwisowane są tu zarówno pojazdy napędzane benzyną, jak i olejem napędowym.

Aby diagnozować i naprawiać pojazdy marki Mercedes zgodnie ze specyfikacją fabryczną, dużo zainwestowaliśmy w wyposażenie techniczne.

Elektryk Samochodowy z Dojazdem

Możemy dostarczyć oryginalny artykuł lub tańszą alternatywę wykonaną przez godnego zaufania producenta.

Wszystkie dostarczane przez nas nowe komponenty i usługi są objęte 12-miesięczną gwarancją bez dodatkowych kosztów.

Testowanie elektroniki za pomocą diagnoskopu dedykowanego do mercedesa

Nasza organizacja wykorzystuje tylko najnowocześniejszy sprzęt diagnostyczny do przeprowadzania testów diagnostycznych podzespołów elektronicznych pojazdów marki Mercedes zobacz artykuł >. Nasze narzędzia pozwalają nam na naprawę pojazdów nawet z 2018 roku, jak i tych z lat 80-tych, w tym zarówno nowych Mercedesów, jak i klasyków.

Oddając swojego Mercedesa na serwis elektryczny i elektroniczny możesz liczyć na kompleksową analizę komputerową elektroniki Twojego pojazdu, a także na jej wymianę lub naprawę.
Silniki: benzyna i olej napędowy
automatyczne skrzynie biegów, w tym stosowane w modelach 140, 202, 203, 210, 211 i 220
– Systemy zapobiegające blokowaniu się kół podczas hamowania i kontroli stabilności
Przełączniki dźwigniowe do takich rzeczy, jak poduszki powietrzne, centralny zamek, immobilizery i inne (komputery)
Mercedes S211 i W211 SBC Programowanie pompy hamulcowej więcej informacji >
garaże parkingowe stabilizacja wysokości pojazdu
Obsługa sterownika Mercedes W169 i W245 EGS 722.8 dodatkowe szczegóły >
Elektryka w samochodach, sprawdzanie sond lambda i ich wymiana w razie potrzeby, abyśmy mogli sprawdzić, czy nasze samochody z rocznika 1998 i późniejsze podają prawdziwy przebieg Bez zdejmowania głowicy silnika można odkręcić uszkodzone świece żarowe.

Filtry DPF są przez nas czyszczone. Filtr cząstek stałych, znany również jako filtr DPF (skrót od Diesel Particulate Filter), to filtr służący do usuwania cząstek sadzy ze spalin w silnikach Diesla. Od 1996 roku są standardem w elektrowniach samochodowych. Czarny dym nie był już produkowany po ich wdrożeniu.

47 thoughts on “Jak lutować? lutowanie od podstaw – kurs poradnik podstawy nauka lutowania pierwsze lutowanie co to

  1. Witaj Dziękuje za lekcje dla zielonych,średnio zielonych (kiedyś coś tam lutowałem kolbową z Prl i dalej działa) 😛
    Mam Pytanie czy jako ktoś kto zaczyna przygodę z lutowanie warto się pchać w np taką stacje lutowniczą Lutownica Yihua 926IV i czy 60w wystarczy do przelutowywania analogów w padach,naprawy padów i innej drobnicy może czasami wymiana gniazda micro usb,C,kondensatorów itd

  2. 1. Mały wentylator z pc by nie wdychac oparow 2. Na aligatorki naklada sie jakis material by nie uszkodzic izolacji trzymanego przewodu 3 . Mowi sie eks boks a nie iks boks

  3. Mam problem z lutowaniem płaskim drutem z cewki(chyba jest on z aluminium) ze sznurem wychodzącym z membrany w głośniki jbl ,żadna pasta ,żadna kalafonia nic nie daje ,nic się tego nie trzyma!!!Czym to zlutować???

  4. Mam pytanko, czy da radę wylutować micro usb z płytki (słuchawki) samą lutownicą bez hot air? Czy jest opcja, że jest fabrycznie przyklejone? z góry dziękuję za odpowiedź

  5. Film przydatny. Kalafonię można rozpuścić alkoholem izopropylowym, posiada wtedy konsystencję pasty (a w zasadzie mniej płynnego miodu) i łatwo nakłada się pędzelkiem. Po odparowaniu alkoholu wraca do stałej struktury, więc przy odrobinie wprawy przygotujemy sobie kalafonię "smarowną" o odpowiedniej gęstości. Oczywiście trzeba trochę odczekać, około 2 dni. Alkohol dolewam po prostu do puszki z kalafonią.

  6. Google słucha. Miałem telefon w spoczynku, nieużywałem. Później puszczam sobie muzykę z Youtube, a w proponowanych mam Twój film… dlaczego? Bo musiałem powiedzieć że bede lutował, bo właśnie lutuje, a od miesięcy nie szukałem info o tym temacie. Oglądałem rok temu Twój film hehe

  7. Gdy przestałem sikać w pieluchy, rozpocząłęm przygody z lutownicą. Mam prośbę o pomoc Panie Rzeźbiarz.
    Jakieś 20-25lat temu na giełdzie elektronicznej we Wrocławiu, kupiłem pewną pastę do lutowania w opakowaniu niewiele większym od nakrętki od butelki. Jej działanie było takie, że zieloną , utlenioną miedź nie trzeba było skrobać do połysku by ładnie pobielić. Używanie tej pasty do lutowania brudnej, czarnej, zaśniedziałej miedzi dawało wrażenie że lutuję jak do czystego srebra. Serio, to była fantastyczna pasta, jej reakcja po podgrzaniu grotem przypominała wrzenie a swąd jak przypalanie świńskiej/ludzkiej skóry (nie miłe w zapachu) jej konsystencja żółtego smalcu czyli podobna do zwykłej pasty lecz działanie genialne. Odnosiłem wrażenie, że zdolna była do lutowania nawet drutów aluminiowych. Kupiłem ją wówczas tylko raz, od tamtej pory do dziś nie natknąłęm się a nazwy nie znam. Czy zna Pan nazwę takiej pasty?

  8. Przypomniała mi się taka historia z mojego życia. Moje początki były dość trudne ze względu na to iż byłem samoukiem, a youtube powstał wiele lat później. Moje pierwsze lutowania były zgrozą. Nigdy nie stosowałem żadnego dodatku do lutowania, nic kompletne zero. Dziś gdy mam już małe pojęcie o tym, wiem że smarowania nigdy za dużo. Zawsze smarować! Kalafonia, topik, pasta lutownicza. To postawa bez tego ani rusz. Pozdrawiam i dziękuję za fajny film.

  9. Jak ktoś chce kupić dobrą i tanią cynę ołowiową to polecam tą z kauflandu. 100gr kosztuje 19zł. Jest o wiele lepsza od cynela. Miękka, pięknie się rozlewa, a luty są błyszczące.

  10. Wyjmowanie kondensatora pokazujesz w zły sposób. Możesz sobie uszkodzić pady, albo przegrzać ścieżki. Na płytkach wielowarstwowych robisz to etapami. Grzejesz jedną nóżkę wyciskając kondensator (wszystko z czuciem), czekasz, nastepnie druga nózka i czekasz, kolejno znów pierwsza nóżka i czekasz, później druga i tak w kółko, aż wyjdzie – masz 100% szans, że pad jest cały, kondensator cały, a warstwa izolująca płytkę jest nienaruszona, ścieżka jest nienaruszona, nie ma przegrzania. Zawsze, ale to zawsze usuwa się cynę po wyjęciu elementu z płyki – używa sie topnika i plecionki lub odsysacza do cyny i nakłada się świeżą cynę – w ten sposób niwelujesz zimne luty do 90%. Przed nałożeniem należy posmarować topnikiem i lutowanie jest przyjemnością.
    Źle używasz kalafoni, ale spoko, nikt nie potrafi poprawnie użyć kalafonii twardej. Stara szkoła jest arcytrudna do ogarnięcia. Nigdy nie wolno zanurzać przewodów w kalafonii twardej – za duża ilość działa jak opór (rezystancja). Kalafonie nabiera się na grot i smaruje grotem po druciku – stara szkoła nakazuje zanurzyć grot i nabrać jak łyżką kalafonię i szybko smarować nim przewód – dając najwyższą temperaturę. Smarowanie ma odbywać się energicznie, aby nie przepalić kalafoni i nie wypalić jej na grocie. Twarda kalafonia używa w prawidłowy sposób ma mniejsze opory, niż pasta i zabielanie lepiej wychodzi. Spróbuj na paście cynować cyną 50-50 starego typu bez topnika, to się popłaczesz. Cyna nie łapie, robi się matowa, krucha, odpada, szybko się przepala, dlatego ułatwili życie i zrobili cyne 60-40 z topnikiem. Cyny 50-50 bez topnika juz nie kupisz, nawet po cichaczu. Ta wersja cyny niwelowała prawie do 100% zimne luty jak dobrze smarowałeś kalafonią twardą.

  11. Jaka stacje lutownicza polecasz na początek? Generalnie przesiadam się z małej kolby i transformatorowki rodem ZSRR 😁 nie planuje lutować jakiś elementów SMD ale też tego nie wykluczam

  12. lutowania uczyłem się 20 lat temu w Technikum 😉
    Niby wszystko wiedziałem ,ale i tak z przyjemnością obejrzałem ten materiał żeby wrócić pamięcią do tych fajnych młodzieńczych lat 😉
    PS: aha…bardzo dobrze i rzeczowo przekazana wiedza…rewelacyjny przekaz…wielki plus 🙂

  13. Lutuję amatorsko z 40 lat i nie mam problemów ale bingo brakowało mi wizji trzymaka kabelków za którymi błądziłem po stole a tu takie rozwiązanie problemu👍👍👍Pozdro.Gdańsk😎🍻

  14. Hej, a poleciłbyś jaki minimum sprzet i produkty potrzebuje do prostych wymian w kontrolerach do xbox? Chcialbym sam się zabrać za takie naprawy zamiast oddawać gdzies, ale zastanawiam się, czy zakup lutownicy itp nie wyjdzie za drogo, czy gra jest warta swieczki

Dodaj komentarz