Loading…

ELEKTRYK SAMOCHODOWY

Mobilny elektryk samochodowy Warszawa - Mechanika Samochodowa, Dojazd do klienta, mechanik przyjedzie do ciebie i naprawi auto pod domem.
Kontakt

Jak sprawdzić szczelność dolotu e-papierosem? Diagnostyka dymem oraz sprawdzenie ustawienia rozrządu



W tym odcinku pokażę, jak sprawdzam szczelność dolotu e-papierosem oraz pompką do spryskiwaczy – czyli jak zrobić urządzenie/maszynkę do dymu i sprawdzenia układu dolotowego.
Prezentacja na przykładzie Skody Fabii (Skoda Fabia I Kombi/Combi 6Y 1.4 16v AUB + LPG) – sposób pasuje także do konstrukcji pochodnych VAG: 1.6 16v i innych 1.4 16v w pojazdach takich jak
Audi Seat VW Volkswagen Skoda – modele Golf, Ibiza, Leon, Toledo, A3 A4, Exeo,
i tak naprawdę każde inne auto z silnikiem benzynowym czy diesla – ten sposób jest uniwersalny dla każdego silnik spalinowego, niezależnie od marki i modelu (z kilkoma wyjątkami oczywiście 🙂 ) – ale generalnie wiecie, o co chodzi 🙂
W filmie się nieco mieszam i gubię – musicie mi wybaczyć, próbowałem prostować to napisami (nie wiem czemu aż tak się zestresowałem przy nagrywaniu :/ ) – koniec końców, mam nadzieję, że film będzie pomocny!

Dziękuję osobom, które pomogły namierzyć niepoprawnie ustawiony rozrząd i zasugerowali taką możliwość 🙂
Cieszę się bardzo, że jesteście! Dziękuję!

A kto przeczytał opis do końca niech napisze: Panie pilocie, dziura w dolocie 🙂
————————————————–
Hasła pod wyszukiwanie filmu:
Kontrola szczelności układu dolotowego silnika benzynowego/diesla
łatwy i prosty sposób na samodzielne sprawdzenie szczelności dolotu samemu
Jak sprawdzić szczelność w dolocie/kolektorze ssącym/kolektora ssącego/układu podciśnienia
Szukanie dziury w dolocie i namierzanie lewego powietrza
Błędy sondy lambda zbyt ubogo (sonda lambda: bank too lean)
Sprawdzenie szczelności intercoolera/jak sprawdzić intercooler/układ doładowania dymem
Jak zrobić urządzenie/maszynkę do testowania szczelności dolotu dymem samemu? DIY maszyna do dymu
Lewe powietrze w silniku – jak szukać, jak namierzać, jak znaleźć, sposoby diagnostyki sprawdzenia sprawdzania
Jak zbudować prostą maszynę do dymu/do sprawdzania szczelności układu dolotowego silnika
Sprawdzanie szczelności układu dolotowego z dymem
Jak sprawdzić układ podciśnienia silnika
Szukanie lewego powietrza dymem
Nieszczelny układ dolotowy – objawy dziurawego przewodu podciśnienia, wspomagania hamulca/hamowania, przewodów podciśnienia, węża/wężyków/wężyka podciśnienia/pokrywy w BMW
Jak sprawdzić ustawienie rozrządu 1.4 16v 1.6 16v VAG Seat Audi Skoda VW Volkswagen
Sprawdzenie poprawności ustawienia rozrządu – bez blokad, wiertłem, bez blokady, na wiertło 8mm
Jak dobrze ustawić rozrząd, jak ustawić rozrząd Skoda Fabia, źle ustawiony rozrząd 1.4 16v objawy, wysoki MAP na wolnych obrotach
Jak sprawdzić MAPSENSOR
Wkrętki LPG, EGR, rurka EGR jak wyjąć jak wymienić 1.4 16v 1.6 16v
Pomiar szczelności dolotu silnika – diagnostyka dymem z e-papierosa (e-papieros/epapieros + pompka do spryskiwaczy/od spryskiwacza)
————————————————–
Mam dla Was kod rabatowy: TYTUS5
5% rabatu na cały asortyment z wyjątkiem kategorii „Przewody rozruchowe i zaciski” na oba sklepy:

www.e-moto.pl
www.sklep.akubiz.biz

Świat Akumulatorów Szczecin
Gryfińska 106 – tel. 609 302 803
Santocka 42 – tel. 609 309 969

Mobilny serwis akumulatorów z dojazdem na terenie Szczecina i okolic
tel. 505 135 136
Pon-Pt: 7-22
Sob-Nd: 7-20

e-mail: rzezbiarz.tytus@gmail.com
Instagram: www.instagram.com/rzezbiarz.tytus

#Tytus #Rzeźbiarz #mrAkumulator #Szczecin #Mobilny #Serwis #Akumulatorów #Akumulatory #Akumulator
12 501

Youtube Naprawa elektroniki samochodowej, naprawy komputerów, liczników, airbag, immobilizerów, korekta liczników, cb radio serwis. Naprawa elektryki samochodowej Warszawa mazowieckie, stan elektryki i elektroniki auta, nie ma co zaczynać większości napraw, nawet mechanicznych! Podłączenie i programowanie sterownika ECU, Jak diagnozować i naprawiać sprzęt elektroniczny w Samochodzie, mechanika pojazdów w Warszawie.

Naprawa i serwis elektryki samochodów osobowych i dostawczych marki Audi, Toyota, Mercedes, Kia lub Skoda

Naprawa – Magistrala CAN w samochodzie, naprawa elektryki samochodowej, naprawa elektroniki samochodowej, Elektryk samochodowy Warszawa.

Konserwacja i serwis samochodów osobowych i dostawczych marki Mercedes-Benz
AM-Serwis istnieje od około 21 lat, choć jej założyciele pracują w swoich dziedzinach od ponad 23 lat.
Super inteligentny MB

Dysponujemy jedną czterokolumnową windą, która może pomieścić pojazdy o masie do 3,5 tony i wysokości 4,3 metra na wjazd oraz pięć dwukolumnowych wind do obsługi samochodów osobowych.

Wspólnie z naszym zespołem zdobyliśmy wieloletnie doświadczenie w oficjalnej obsłudze MB i Bosch. W AM-Serwis pracuje dwunastu pracowników. Resztę zespołu tworzy zespół mechaników, elektryk specjalizujący się w elektronice samochodowej, dostawca niezbędnych podzespołów oraz kierowcy. Dzięki temu możemy szybko i skutecznie naprawić każdy powierzony nam pojazd, nawet flotowy. Stali Klienci mogą liczyć na nas w zakresie obsługi „od drzwi do drzwi”.

Mercedes Benz W201(190), W123, A-Class, B-Class, C-Class, E-Class, G-Class, M-Class, S-Class, V-Class, Sprinter, Vito naprawy elektryczne i elektroniczne są wykonane.

Serwisowane są tu zarówno pojazdy napędzane benzyną, jak i olejem napędowym.

Aby diagnozować i naprawiać pojazdy marki Mercedes zgodnie ze specyfikacją fabryczną, dużo zainwestowaliśmy w wyposażenie techniczne.

Elektryk Samochodowy z Dojazdem

Możemy dostarczyć oryginalny artykuł lub tańszą alternatywę wykonaną przez godnego zaufania producenta.

Wszystkie dostarczane przez nas nowe komponenty i usługi są objęte 12-miesięczną gwarancją bez dodatkowych kosztów.

Testowanie elektroniki za pomocą diagnoskopu dedykowanego do mercedesa

Nasza organizacja wykorzystuje tylko najnowocześniejszy sprzęt diagnostyczny do przeprowadzania testów diagnostycznych podzespołów elektronicznych pojazdów marki Mercedes zobacz artykuł >. Nasze narzędzia pozwalają nam na naprawę pojazdów nawet z 2018 roku, jak i tych z lat 80-tych, w tym zarówno nowych Mercedesów, jak i klasyków.

Oddając swojego Mercedesa na serwis elektryczny i elektroniczny możesz liczyć na kompleksową analizę komputerową elektroniki Twojego pojazdu, a także na jej wymianę lub naprawę.
Silniki: benzyna i olej napędowy
automatyczne skrzynie biegów, w tym stosowane w modelach 140, 202, 203, 210, 211 i 220
– Systemy zapobiegające blokowaniu się kół podczas hamowania i kontroli stabilności
Przełączniki dźwigniowe do takich rzeczy, jak poduszki powietrzne, centralny zamek, immobilizery i inne (komputery)
Mercedes S211 i W211 SBC Programowanie pompy hamulcowej więcej informacji >
garaże parkingowe stabilizacja wysokości pojazdu
Obsługa sterownika Mercedes W169 i W245 EGS 722.8 dodatkowe szczegóły >
Elektryka w samochodach, sprawdzanie sond lambda i ich wymiana w razie potrzeby, abyśmy mogli sprawdzić, czy nasze samochody z rocznika 1998 i późniejsze podają prawdziwy przebieg Bez zdejmowania głowicy silnika można odkręcić uszkodzone świece żarowe.

Filtry DPF są przez nas czyszczone. Filtr cząstek stałych, znany również jako filtr DPF (skrót od Diesel Particulate Filter), to filtr służący do usuwania cząstek sadzy ze spalin w silnikach Diesla. Od 1996 roku są standardem w elektrowniach samochodowych. Czarny dym nie był już produkowany po ich wdrożeniu.

47 thoughts on “Jak sprawdzić szczelność dolotu e-papierosem? Diagnostyka dymem oraz sprawdzenie ustawienia rozrządu

  1. Widać, że rozrząd robili na własnoręcznie zrobione znaki, metoda skuteczna i szybka jak się dobrze zrobi ale trochę niedokładna. To jest drugi obejrzany filmik i pierwotne nastawienie do nazwy Rzeźbiarz było nieprawidłowe. Trzeba patrzeć w kierunku Rzeźbiarz Artysta. Serdecznie pozdrawiam

  2. Dzięki. Za film i ininspiracje do dalszej walki. Mam problemy z ostatnią ewolucją tego silnika – CGGB 2014r. Lekko kuleje na wolnych (ale nie zawsze) + czasem po nocy nie odpala za pierwszym kręceniem a potem gubi zapłony. Podstawowe sprawy już sprawdzone. Myślę czy to nie sterownik Magneti Marelli ma jakąś wadę, lub czujnik położenia wału jakieś piki daje. Jak znajdę przyczynę to dam znać. Pozdraiwiam

  3. Dobry film, fajnie posłuchać kogoś kto zadał sobie trud żeby zrozumieć zasadę działania i wyciągnął wnioski. Podobne rozwiązanie widziałem kiedyś u Krisa do sprawdzania zaworów – kompresor w świecę 🙂

  4. Mam pytanie do Pana, seat Leon 1.6 16v bcb falujące obroty pakiet startowy wymieniony. Po podpięciu obd map sensor pokazuje cały czas skoki od 28kpa do 47kpa czy to ślazówka nieszczelnego dolotu? Map sensor sprawny na 100%

  5. Ale taka sugestia. Bo ten sposób należy chyba dopracować, a konkretnie sprzęgnąć jakoś e-fajkę z kompresorem bo nieszczelności mogą się ujawniać dopiero pod sporo wyższym ciśnieniem. Kolega mi zwrócił na to uwagę jak mu pokazałem ten patent 🙂

  6. Bardzo fajny i przydatny filmik , ale mam pytanie odnośnie przepływomierza ,jeden wytrzymał ok. 70 km , drugi jakieś 3000 km i ten drugi to pierburg , co może być przyczyną silnik 1,8t AEB passat b5

  7. Brat ma problem z kią carens. Trudno pali po postoju gdy jedzone było na LPG. Jak odepnie klemy na jakiś czas i jeździ na benzynie to problemu nie ma. Był u kilku mechaników i nikt nie wie ocb. Do gaziarza go odesłali, ponoć zawór nie trzymał i się gaz zbierał w kolektorze przez co nie chciał zapalić bo powietrza nie było. Tylko skoro zawór nie trzymał to chyba jeżdżąc na samej benzynie efekt był by ten sam. 🤔🤯 Obroty chyba też trochę falują. Najgorsze są takie nietypowe objawy, ale też podejrzewam lewe powietrze, sprawdzę z tym e papierosem, świetny pomysł. 👍 Ale co tam jeszcze się okaże to ciężko przewidzieć.

  8. Fajny pomysł z tym papierosem. Ten egr bym wywalił i zaślepił (jestem zwolennikiem poprawiania producenta). Odnośnie LPG to wszyscy amatorzy mechanicy zwalają na niego w pierwszej kolejności winę. Benzyna ma po prostu większą tolerancję na nieprawidłowe dawkowanie lub problemy z iskrą. Pozdrawiam.

  9. u mnie było 0,36 na wolnych i lekko pyrkał i palił wg mnie za duzo ;), po rozebraniu okazało sie ze jeden ząbek za daleko :), podciśnienie spadło do 0,32 i obroty idealne i spalanie około 1l gazu mniej 🙂 pozdro

  10. Kapitalna robota! Świetny pomysł z papierosem 😉 Natomiast co do silnika, przez dłuższą chwilą po odpaleniu to myślałem że to diesel tylko coś mi obraz do tego nie pasował. TenTypTakMa czy po naprawie rozrządu się praca poprawiła?

  11. Ja psikam ekstrakcyjną po dolocie. Ooo kolejny zrypany gaz 😀 auto sprzedane jako gruz mnie rozbawiło. Vw to gruz to wyciek to odma to stuka jak traktor. Do mnie dzis napisał gość z doublo maxi z gazem ze nie odpala na zimnym, bylo strojone już przez gooroo ze znanego forum gazowego i nie pykło:-D

  12. Ja mam pompke od Expressu do kawy😉 gdyby nie to nie znalazł bym za nic dziury… Na zimnym szczelny a na ciepłym kopcilo jak z komina z węża odmy i map sensora gazu, i to połączeń tylko między korpusem a żywicą która jest zalany. 😉
    A dawniej stosowałam stary sposób na plaka. Jak dawał sobie gazu to była dziura ale nie zawsze to dobrze działało.
    PS zaslep egr 😉 po co ci to dziadostwo! Jeżeli nie ma tam przepływomierza spalin to nie zastanawiaj się.
    Lo kuźwa 10 stopni przedstawiony rozrzad😂 akurat górne koła jak się lekko nie zgrywaja to jest norma bo już się wyrobił odrobinę zęby, taka różnica to nie problem ale dół o zęba to jest sporo…. Zluzuj napinacz i przedstaw szybką robota, właśnie dlatego swoje auto robię sam. Ewentualnie robi coś mój kumpel gdy ja nie mam czas, taki miras jak ty czyli siadzie i znajdzie 😂 mechanikowi auto oddałem raz gdy musiałem jechać do Niemiec i nie miałem czasu. Z prostejnaprawy zrobił mi się remont silnika gdy wróciłem. Naprawę wykonał dobrze tylko kilka miesięcy później okazało się że przez tydzień jak mnie nie było upalał moje v6 na okrągło po mięsie paląc opony nie ważne czy był zimny czy ciepły katowa ile się dało. Niestety żaden z moich znajomych słowem się do mnie wtedy nie odezwał bo rozmowa była by inna…. Ale to nic dostałem szkole życia, nie ufam od tego czasu nikomu. Oraz najważniejsze zdobyłem odrobinę doświadczenia w poprawianiu fabryki przy remoncie. Przerobiłem silnik i 260tys chodzi jak zegarek 😂 w sumie to zrobiłem od tego czasu jeszcze dwa takie silniki z polecenia bo podobno żaden mechanik nie chciał się podjąć naprawy.
    Za to teraz w sumie właśnie dzięki tej sytuacji od 3 miesięcy robię znajomemu silnik v6 do caprii. Ot taka robota dla ukojenia nerwów od serca. On sobie robi blqharke a ja się bawię w od pierdzielenie mu motorka na małe dzieło sztuki 😉

  13. A ja właśnie gazem do zapalniczek (z podpiętą rurką) znalazłem nieszczelność. Od razu silnik najpierw podbił obroty, a potem go zdusiło. Na odczycie z sondy też widać wzbogacenie. Ale wiadomo: nie lać po wydechu ani z dala od alternatora, który może iskrzyć. Ale co puszczało, to byś nie zgadł! EGR, ale nie uszczelka. Tylko uszczelnienie trzonka zaworu – widoczne między częścią mechaniczną, a cewką. Chcesz, to zobacz: https://www.youtube.com/watch?v=ZB0Pq7YubZk

  14. MAP jest "prostszy w obsłudze", ale to MAF jest "lepszym" czujnikiem, bo wprost podaje ile silnik pobrał powietrza, więc dokładnie wiadomo ile trzeba podać paliwa. TPS jest zawsze, więc sterownik wie czego chce kierowca. W przypadku MAPa, trzeba przeliczyć z MAPa, TPSa, CPSa i pojemności skokowej ile powietrza trafiło do silnika, żeby było wiadomo ile można "podlać" paliwa.

Dodaj komentarz