Mercedes W211 (E-klasa) Problem z Elektroniką
Witajcie w tym odcinku opowiem w skrócie o mojej 3-dniowej walce z Mercedesem w 211. Odcinek na pewno przyda się komuś kto ma podobne problemy oraz rożne błędy które są wyświetlane na zegarach.
Te wszystkie problemy występowały kiedy uszkodzony był moduł sam (pod maska) oraz moduł esp
Mercedes nie pokazuje prędkości jazdy..
Mercedes elektronika
Mercedes nie odpala
Mercedes brak zasilania na sterowniku silnika ecu
Mercedes esp
Mercedes srs
Mercedes abs
Mercedes pompa sbc
Mercedes dodatkowy akumulator
Mercedes uszkodzony alternator
Mercedes przekaźnik silnika
Mercedes moduł sam pod maska
Mercedes moduł esp
Mercedes szaleje elektronika
Mercedes nie kręci rozrusznik
Mercedes obroty wentylatora… wentylator chodzi na na wysokich obrotach
Mercedes czujnik temperatury zewnętrznej
Mercedes dodatkowy akumulator
Mercedes błędy sterownika akumulatora
Mercedes odłączanie sterowników obwód 1 obwód 2
Mercedes zbyt niskie napięcie zasilania
Mercedes zbyt wysokie napięcie zasilania
Jeśli ktoś ma ochotę wspierać kanał na Patronite.pl oto link:
https://patronite.pl/Sztosgaraz
Urywki piosenki do filmu zostały udostępnione przez Denisa za co Bardzo Dziękuję 🙂 Denis – Pan Mechanik https://www.youtube.com/watch?v=SHhOgDbyY1A
Moje stronki:
https://www.facebook.com/groups/430118897922396/
https://www.facebook.com/Sztos-Gara%C5%BC-109972417565825/
#sztosgaraz #elektryka #mechanika #mercedes #w211 #naprawsam
Mercedes does not show driving speed.
Mercedes electronics
Mercedes does not fire
Mercedes no power on the ecu engine controller
Mercedes esp
Mercedes srs
Mercedes abs
Mercedes sbc pump
Mercedes additional battery
Mercedes damaged alternator
Mercedes engine relay
Mercedes module alone under the hood
Mercedes module esp
Mercedes is crazy electronics
Mercedes does not spin the starter
Mercedes fan speed… the fan is running at high speed
Mercedes outdoor temperature sensor
Youtube Naprawa elektroniki samochodowej, naprawy komputerów, liczników, airbag, immobilizerów, korekta liczników, cb radio serwis. Naprawa elektryki samochodowej Warszawa mazowieckie, stan elektryki i elektroniki auta, nie ma co zaczynać większości napraw, nawet mechanicznych! Podłączenie i programowanie sterownika ECU, Jak diagnozować i naprawiać sprzęt elektroniczny w Samochodzie, mechanika pojazdów w Warszawie.
Naprawa i serwis elektryki samochodów osobowych i dostawczych marki Audi, Toyota, Mercedes, Kia lub Skoda
Naprawa – Magistrala CAN w samochodzie, naprawa elektryki samochodowej, naprawa elektroniki samochodowej, Elektryk samochodowy Warszawa.
Konserwacja i serwis samochodów osobowych i dostawczych marki Mercedes-Benz
AM-Serwis istnieje od około 21 lat, choć jej założyciele pracują w swoich dziedzinach od ponad 23 lat.
Super inteligentny MB
Dysponujemy jedną czterokolumnową windą, która może pomieścić pojazdy o masie do 3,5 tony i wysokości 4,3 metra na wjazd oraz pięć dwukolumnowych wind do obsługi samochodów osobowych.
Wspólnie z naszym zespołem zdobyliśmy wieloletnie doświadczenie w oficjalnej obsłudze MB i Bosch. W AM-Serwis pracuje dwunastu pracowników. Resztę zespołu tworzy zespół mechaników, elektryk specjalizujący się w elektronice samochodowej, dostawca niezbędnych podzespołów oraz kierowcy. Dzięki temu możemy szybko i skutecznie naprawić każdy powierzony nam pojazd, nawet flotowy. Stali Klienci mogą liczyć na nas w zakresie obsługi „od drzwi do drzwi”.
Mercedes Benz W201(190), W123, A-Class, B-Class, C-Class, E-Class, G-Class, M-Class, S-Class, V-Class, Sprinter, Vito naprawy elektryczne i elektroniczne są wykonane.
Serwisowane są tu zarówno pojazdy napędzane benzyną, jak i olejem napędowym.
Aby diagnozować i naprawiać pojazdy marki Mercedes zgodnie ze specyfikacją fabryczną, dużo zainwestowaliśmy w wyposażenie techniczne.
Elektryk Samochodowy z Dojazdem
Możemy dostarczyć oryginalny artykuł lub tańszą alternatywę wykonaną przez godnego zaufania producenta.
Wszystkie dostarczane przez nas nowe komponenty i usługi są objęte 12-miesięczną gwarancją bez dodatkowych kosztów.
Testowanie elektroniki za pomocą diagnoskopu dedykowanego do mercedesa
Nasza organizacja wykorzystuje tylko najnowocześniejszy sprzęt diagnostyczny do przeprowadzania testów diagnostycznych podzespołów elektronicznych pojazdów marki Mercedes zobacz artykuł >. Nasze narzędzia pozwalają nam na naprawę pojazdów nawet z 2018 roku, jak i tych z lat 80-tych, w tym zarówno nowych Mercedesów, jak i klasyków.
Oddając swojego Mercedesa na serwis elektryczny i elektroniczny możesz liczyć na kompleksową analizę komputerową elektroniki Twojego pojazdu, a także na jej wymianę lub naprawę.
Silniki: benzyna i olej napędowy
automatyczne skrzynie biegów, w tym stosowane w modelach 140, 202, 203, 210, 211 i 220
– Systemy zapobiegające blokowaniu się kół podczas hamowania i kontroli stabilności
Przełączniki dźwigniowe do takich rzeczy, jak poduszki powietrzne, centralny zamek, immobilizery i inne (komputery)
Mercedes S211 i W211 SBC Programowanie pompy hamulcowej więcej informacji >
garaże parkingowe stabilizacja wysokości pojazdu
Obsługa sterownika Mercedes W169 i W245 EGS 722.8 dodatkowe szczegóły >
Elektryka w samochodach, sprawdzanie sond lambda i ich wymiana w razie potrzeby, abyśmy mogli sprawdzić, czy nasze samochody z rocznika 1998 i późniejsze podają prawdziwy przebieg Bez zdejmowania głowicy silnika można odkręcić uszkodzone świece żarowe.
Filtry DPF są przez nas czyszczone. Filtr cząstek stałych, znany również jako filtr DPF (skrót od Diesel Particulate Filter), to filtr służący do usuwania cząstek sadzy ze spalin w silnikach Diesla. Od 1996 roku są standardem w elektrowniach samochodowych. Czarny dym nie był już produkowany po ich wdrożeniu.
Dziwne jest że poszedł w jednym momencie SAM i moduł ESP? Może Sam był dobry tylko ESP padło. W tych samochodach to jedna wielka niewiadoma. Kiedyś ciągle wyskakiwał mi błąd czujnika skrętu. 2 razy na zbieżność pojechałem a przyczyną był słaby akumulator…
Witam serdecznie, jest to bardzo pomocne. Posiadam mercedesa w211 2005 . Objaw jaki się pojawią to to że czasami nie mogę go odpalić przy tym wyskakuje błąd abs i esp , proszę o poradę, jaką może być przyczyną od czego zacząć. Pozdrawiam
Mam problem od kilku miesięcy że coś ciągnie mi aku na tyle mocno że rano zero życia nawet lamka nie dygnie. Co ciekawe nie jest to codzienność potrafi przez tydzień a nawet miesiąc być wszystko ok. 😳
Zawiozłem ostatnio samochód do elektryka po tygodniu ujawniło się że ciągnie niby navi. Wymontował wykodował kilka dni spokoju i temat powrócił ale w aku zostaje trochę życia 🤔
Pomyślałem że to jakiś trop i wymontowałem radio i od 3 tyg. działa wszystko jak trzeba.
Dodam że radio często ma coś takiego że jak chcę je włączyć to zaskakuje dopiero po około 10min. 🤔
Myślę że skoro navi była połączona z radiem to dlatego doiło aku do cna a teraz bez navi trochę prądu zostaje. Błędy które się pojawiają od czapy to ESP ABS…
Co o tym sądzisz?
Radio Command duży wyświetlacz.
Witam, u mnie problem jest taki, że gdy jest poniżej 20 stopni to odpala, im większy mróz tym lepiej pali w deszcz również itd. Ale jak tylko jest większa temperatura lub upał to błędy i rozrusznik nie kręci. Czy wygrzanie w piekarniku pomoże?
U mnie w W220 padła stacyjka i szło tylko 5-6V na ten SAM chociaż auto odpalało.
Witam. Spotkałeś się może z takim problemem z w211. Mianowicie świeci się ABS i nie działa prędkościomierz. Podłączałem pod zwykłego kompa to nic konkretnego nie pokazało, nie miałem jeszcze okazji podłączyć pod kompa do merca
Gdzie w s211 umiejscowione są przewody masowe? W sensie w których miejscach karoserii?
WItam. Panowie ja mam problem w swoim W211 następujący: Nie działa oświetlenie sufitowe , przód oraz tył (wogóle, czy otwarte drzwi czy z ręki, etc) w związku z tym radio nie ściemnia się po zmroku, nie działa przycisk otwierania/zamykania Szyberdachu). W bagażniku oświetlenie działa.
Czy to może być moduł SAM???
Bardzo przydatne. 💪 Wszystkie objawy pasują do tego co mi się dzieje z autem. Tylko dziwi mnie czemu po odpięciu klemy minusowej nadal nie chce odpalić po całej nocy.. Totalny brak prądu, tak samo jak by była klema normalnie podpięta. Jakie jest Twoje zdanie?
Witam trochę z innej beczki, może ktoś wie gdzie dokładnie znajduje się moduł od centralnego w 211 komb?i, oraz problem z roletą klapy bagażnika w tym samym modelu – kiedyś zaniemogła i nie wiem jak rozwiązać problem. Pozdrawiam
Witam mam problem z tylna lampa, mam nowy wkład podłączam go ale nic się nie dzieje. Pozycja się nie swieci, natomiast jak wrzucę na R (wsteczny) swieci się zarowka od wstecznego. Jeśli wrzucę na D to swieci się delikatnie zarowka od hamowania. Od czego może to być spowodowane?
Witam, nie mogę otworzyć drzwi w 211 2,7 pilot na 100% dobry nie posiadam kluczyka czyli grota Pytanie czy da się podłączyć pod tylnią lampkę oświetlenia tablicy rejestracyjnej plus i minus do masy? Lub inne rozwiązanie gdyż auto stoi we Francji
Brawo dobra informacja
Super za pomoc więcej taki informacji
Cześć , podejrzewasz co może być ? Nie działa radio wogóle się nie włącza itp , radio sprawdzone na stole , działa , navi w bagażniku działa , radio działało , dopóki auto nie stało 3 msc , ponieważ padł akumulator pomocniczy , wymieniony akumulator , radio nadal nie działa , błędy pokasowane , błędów brak
Mam podobny problem.
Mianowicie odpalam auto
Wyświetla się komunikat o braku ladowania
Zregenerowałem alternator
Nowy regulator, komutator, reszta wymyta w myjce ultradźwiękowej, styki wyczyszczone założony.
Mimo to ładowanie niskie.
Temperatura Zewnetrzna plus85stopni
ESP itd też się wyświetla. Komunikat ładowania da się skasować z wcześniej nie dało się. Niestety niskie ładowanie 13.80 więc kupiłem nowe diody bosch.
Co może być nie tak?
To samo miałem wymieniłem kompa pod maską i wszystko działało i po jakimś czasie miałem tak że odpalałem merca i licznik nawet nie działał świateł nie było wg jazda ostra he i się okazało że miałem w kluczyku dużo syfu i sygnału dobrego na stacyjke nie było po wyczyszczeniu kluczyka w środku wszystko wróciło do normy
Ja po umyciu auta ostatnio pokazał mi błąd ABS się świecił ESP awaria hamulcy i prędkościomierz nie chodzili co to może być ? Czyżby gdzieś woda stała ?
Kropka w kropkę historia mojego autka, dobry i przydatny film, pozdrawiam💪
Witam ja mam pytanie
Ogólnie jest tak że auto jeździ a czasem po przekręceniu stacyjki na zegarach pojawiają się kreseczki czyli nie ma pokazywanego przebiegu jaki można przejechać błędy ABS i ESP i oczywiście auto nie pali nie kręci rozrusznik
Po kilku razach różne odpali
Czasem w trakcie jazdy blokuje skrzynię na takim biegu jaki jest prędkościomierz na zero i te błędy jak wyżej .
polift też miał dwa akumulatory
Witam. Super materiał. Co bys powiedział na takie coś mam w211 przedlift. Jak pada deszcz jest wilgotno to wyskakuje błąd przepalonych świateł stop lewej i prawej lampy ,środek świeci. Swiatła stopu nie świecą podczas deszczu ,awaryjnie mercedes wtedy doświetla mi światła postojowe tylne + środkowe wiadomo 😉 dobrze że jest taka opcja z tym doświetleniem. Tak czy inaczej co może być przyczyną ttego problemu według Ciebie ? Pozdro Ps też jestem ze Śląska 😉
w moim w211 jest z ogrzewaniem szyby tylnej, prąd dochodzi do bezpieczników w bagażniku ale już do szyby nie;
Dzięki za przydatną informację. U mnie w 211 były inne problemy a mianowicie podczas próby rozruchu przepalał się bezpiecznik rozrusznika 20A Podejrzenia padały na rozrusznik ale dokonałem przeglądu instalacji elektrycznej i okazało się, że przetarta była izolacja przewodu idącego pod odmą do alternatora który dotykał masy co powodowało przepięcia . Po zaizolowaniu jest ok.
Witam posiadam w211 i myślałem przez chwilę że miał Pan moje auto w naprawie bo mam to samo wszystko co Pan mówi te same błędy te same komunikaty. Wentylator chodzi na zimnym silniku i też po przekręceniu stacyjki. Dzięki za filmik wymienię najpierw ta kostkę bo mechanik modol za 700zl chciał już wymieniać od wentylatora.
Witam serdecznie , mam problem z pokazywaniem paliwa na desce rozdzielczej , raz padł mi akumulator bo długo nim nie jeździłem a kiedy odpaliłem go od kabli pokazywało paliwo , na drugi dzień odpalam samochód i nie pokazuje , czy to też może mieć coś wspólnego z modułem SAM?
Gdzie się znajduje moduł ABS,ESP w211??? Ja mam taka akcje ze po umyciu samochodu wyświetla błąd ABS ESP i blokuje skrzynie na 1 biegu, gdy auto postoi i wyschnie jest ok…
Przedlift, i wszystko jasne, chociaż dla jego posiadaczy, to ten model w tych rocznikach nie posiada żadnych bugów….
Witam Cię skąd jesteś?mam problem z w211 2.7cdi
Witam cię, bardzo mi się podoba podejście do usunięcia usterki z twojej strony mam problem też chyba z modulem sam natomiast nie mam kierunku w lewej lampie w cls 219 tylko w tej jednej i po sprawdzeniu kabla który wychodzi z pod modulu sam nie ma prondu czy to wina sama bardzo cię proszę o podpowiedz
Kolego chciałbym Ci bardzo podziękować za film dzięki któremu pozbylem się problemu wilgoci i zgniłych kabli. Dosłownie miałem te same usterki z instalacją jakie omawiasz na swoim filmie. Zrobiłem dosłownie tak jak mi poleciłeś.
Cześć. Bardzo dobry materiał. Wlaśnie dziś w trasie miałem te same objawy w swoim W211. Mój mercedes jest z 2003 roku i jest nodelem z przedliftu z małym akunulatorem. Możesz powiedzieć który to przekaźnik tj. Nr tego przekaźnika. W czasie pracy silnika zaświeca się komunikat rozładowanego akumulatora i natychmiast wyłącza napięcie w zapalniczce. Podejrzewam, że może być to też problem modułu akumulatora, który jest w bagażniku. Proszę podpowiedz czy mogę przekaźniki i ich gniazda popryskać tzw. Kontaktem? Gdzie mieści się Twój warsztat? Z góry dziękuję za podpowiedź.
Jeśli dobrze zrozumiałem usterką była awaria regulatora napięcia co przyczyniło się do uszkodzenia modułu sam, oraz sterownika ESP. Moduł sam nie jest wyposażony z tego co pamiętam w żadną elektronikę tylko ścieżki prowadzące z wtyczek do przekaźników i bezpieczników. Prawdopodobnie można go łatwo naprawić. Niestety awaria Alternatora w W211 to jest duży problem z doświadczenia wiem że najlepiej jest od razu pojechać na lawecie do warsztatu nie ryzykować nawet 2 km ponieważ laweta może okazać się tańsza niż wymiana sterowników. Nie ma co liczyć na fora ludzie którzy wiedza gdzie szukać problemów rzadko chcą dzielić się wiedzą. Miernik oscyloskop schemat i trzeba czasem samemu odkryć. Gdyby usterka powróciła polecam przejrzeć ECU ścieżka prowadząca do zasterowania przekaźnika do rozrusznika z odczepu układu scalonego jest często przerwana przez "zimny lut" wymiana modułu SAM mogła poprawić sygnał i przekaźnik może być zasterowany ale jak tylko lekko styki zaśniedzieją lub zwiększy się rezystancja może powrócić a trudno to znaleść. Usterka mogła nie mieć powiązania z awarią alternatora. Nie wymieniał bym od razu całego ECU po prostu rozebrał i przepatrzył miernikiem.
Posiadam od 3 lat E W211 ale na szczęście nie mam żadnego problemu, wiedziałem w tle raport z odczytu czy to Maxiecu